Sähköpostiosoitteeni on . Haluan viestin aina, kun uusi 10X Finland Podcast julkaistaan.

#37: "Palvelullis­taminen on tää räjähtävä juttu"

Jussi Aho johtaa Fira-konsernia, joka on nopeasti ampaissut pienestä betonirakentajasta keskisuureksi ja todennäköisesti Suomen innovatiivisimmaksi rakennusalan yritykseksi. Suuri yleisö tuntee Firan kahden viikon putkiremontista, mutta suurin potentiaali yhtiössä kätkeytyy sen sisäisiin startuppeihin, joissa kehitellää kansainvälisesti skaalautuvia palveluita.

Jussin ratkaiseva hetki oli, kun hän kymmenen vuotta sitten Yhdysvalloissa ymmärsi, mitä vauhtia Google kasvoi. Se oli tämän ajan sävel. Liiketoimintamalleja ja kyvykkyyksiä on kehitettävä räjähtävällä nopeudella ja verkostovaikutus on saatava niin suureksi kuin mahdollista. Tässä kauttaaltaan kiehtovassa keskustelussa puhumme siitä, mitä tämä käytännössä tarkoittaa. Sekä muun muaassa siitä, miksi kaiken keskelle alustojen rakentaminen on ajateltava niin, että ensin tehdään hyvää ja vasta sitten rahaa. 10X Finland podcastin on tuottanut sisältötoimisto Great Point. Hyviä kuunteluhetkiä.

Jussi Aho

Linkkejä jaksossa mainittuihin asioihin

  1. Verstas
  2. Sitedrive
  3. Chris Anderson: Virallinen TED-opas

Kuuntele seuraavaksi

#36: Miten näyttää keskaria niin, että ihmiset ihastuvat sinuun

Henri Alén on perustanut maan puhutuimpia ja rakastetuimpia uusia ravintoloita Muru, Finnjävel ja Ultima. Hän on myöskin Suomen suosituin ja kansainvälisin TV-kokki. Tässä monipuolisen hurmaavassa keskustelussa puhumme muun muassa Murun satumaisesta menestyksestä, aeroponisesta perunankasvatuksesta, suomalaisen ruoan hurjista mahdollisuuksista, siivoamisesta johtamisen työkaluna, Twitter-räjähdyksistä ja elämästä paniikkihäiriön kanssa. Hyviä kuunteluhetkiä!

Kuuntele jakso

#35: Miten saadaan 270 miljoonaa YouTube-katselua

Lauri ja Anni Vuohensillan YouTube-kanava Hydraulic Press Channelilla on 1,9 miljoonaa tilaajaa ja se on kerännyt 270 miljoonaa katselua. Touhu on harmitonta hassuttelua, mutta myös huolellisesti rakennettua liiketoimintaa ja Vuohensiltojen ammatti. Miten yhdistetään spontaani hulluttelu ja määrätietoinen median kehittäminen? Mitä Vuohensillat ovat oppineet yleisön rakentamisesta someajassa? Entä mitkä ovat heidän neuvonsa vasta-alkajalle? Hauskoja kuunteluhetkiä.

Kuuntele jakso